Online winkel voor aankoop en verkoop gebruikte producten

21 miljoen van internationale investeerders voor scale-up reBuy

Bart Remmers
Duurzaamheid is een van de meest besproken onderwerpen van onze tijd. Minder elektronisch afval en het tegengaan van verspilling in het belang van het milieu – en de portemonnee.

Wederom heeft het duurzame concept van scale-up reBuy bestaande en nieuwe investeerders overtuigd. De kapitaalbasis van reBuy reCommerce GmbH wordt versterkt om de sterke groei en uitbreidingsstrategie te financieren. De Berlijnse onderneming verzamelde rond de 21 miljoen aan investeringen van het eigen managementteam en drie internationale beleggers.

Daarbij heeft reBuy het afgelopen jaar met een positief resultaat (EBITDA) afgesloten en een totale omzet van 109 miljoen euro behaald. Voor 2018 ligt de focus onder andere op verdere internationalisatie, het versterken van de merknaam en het doorlopend verbeteren van de klantervaring.

Internationalisatiestrategie reBuy

Het managementteam van reBuy heeft de kans gegrepen om zelf ook te investeren. Torsten Schero, CEO van reBuy: 'Er is geen betere manier om onze klanten, collega’s, en investeerders te laten zien hoe zeer wij in reBuy en ons businessmodel geloven. Met het nieuwe kapitaal zijn we goed uitgerust om onze internationalisatiestrategie te realiseren.'

Tevens verwelkomt reBuy nieuwe investeerders; de in Londen gevestigde investeringsbureaus Headway Capital Partners en Keyhaven Capital Partners.

Europees marktleider

ReBuy reCommerce heeft een online winkel voor de aankoop en verkoop van gebruikte producten. Op het gebied van gebruikte elektronica, is het in 2009 opgerichte reCommerce bedrijf, met meer dan vier miljoen klanten Europees marktleider.

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart