Snelle groei door succesvol businessmodel

Amsterdamse AI-startup Dashmote wint Digital Top 50 in Berlijn

Jeroen van Onselen
Dashmote, een Nederlandse artificial intelligence-startup die bedrijven helpt met het ontdekken van trends en belangrijke inzichten in de markt via het analyseren van visuele data, heeft gisteren op technologie-festival TOA Berlin een Digital Top 50 Award gewonnen in de categorie B2B startups.

Google, McKinsey en Rocket Internet hebben samen met Tech Open Air Berlin, van 19 tot 22 juni, de 2018-editie van Digital Top 50 Awards (DT50) gehouden. Tien Top 50-genomineerden hebben op het festival gestreden in vijf award-categorieën.

De Amsterdamse startup Dashmote helpt B2C-bedrijven in FMCG, mode, horeca, en consumentenelektronica het beste uit de markt te halen door middel van visuele trendanalyse op basis van kunstmatige intelligentie. Met Dashmote’s image analytics platform kunnen bedrijven eerder trends ontdekken en daar adequaat op inspelen met betere en snellere productontwikkeling en marketing.

Grote merken

Dashmote, opgericht door de Nederlanders Dennis Tan (CEO), Stefan Tan (CFO), en de Oostenrijker Matthaeus Schreder (CPO), richt zich momenteel op grote corporates als klanten, waaronder Coca-Cola, Heineken, Unilever en Philips. De startup heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en heeft eveneens vestigingen in Wenen (Oostenrijk) en New York (VS).

“Voor ons betekent deze award erkenning voor al het harde werk dat wij in Dashmote hebben gestoken in de voorbije drie jaar. Sinds wij ons businessmodel – het ontdekken van trends en market insights door middel van visuele data - hebben ingevoerd zo’n anderhalf jaar geleden zijn we hard gegroeid, niet alleen met een aantal gevestigde namen als klant maar ook in de kwaliteit van het team dat nu uit meer dan twintig medewerkers bestaat. Wij, als team, zien deze prijs als een bedankje aan al onze supporters, klanten en het alsmaar sterker wordende Nederlandse ondernemersecosysteem,” aldus Dennis Tan, CEO en medeoprichter van Dashmote.

“Met Dashmote hebben wij een geweldige winnaar in de B2B startup-categorie van de Digital Top 50 Awards. Wat ons als jury in breder perspectief aansprak is dat Dashmote zich richt op de ongebaande paden in de marketingwereld door analytics, AI en visuele data samen te brengen. Wij geloven dat Dashmote een interessant gat in de markt heeft gevonden, op het juiste moment, met de juiste technologie en een fantastisch team,” zegt Karel Dörner, leader of the McKinsey Digital Labs Europe.

Over DT50

Google, McKinsey and Rocket Internet have joined forces to create the Digital Top 50 Awards to reward and celebrate the bold and trailblazing work of tomorrow’s top entrepreneurs.

The Digital Top 50 Awards recognise the top entrepreneurial talent in Europe, based on the following five categories: B2B Start-ups, B2C Start-ups, B2B Scale-ups, B2C Scale-ups, and Tech for Social Impact Companies. Participants will have their companies and ideas reviewed by a jury of key figures in the European tech, consulting, academic, corporate, and investment communities.

afbeelding van Jeroen van Onselen

Jeroen van Onselen | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jeroen