Tel Sell eerste gebruiker Exact Online Handel Premium

Redactie Baaz
Handelsbedrijven staan voor veel uitdagingen in de huidige markt, des te belangrijker om hier een goede oplossing bij te hebben die je continu inzicht geeft in je voorraad, assortiment en de staat van je bedrijf.

Met de nieuwe functionaliteiten van Exact Online Handel Premium moeten organisaties beter in staat worden gesteld om uitdagingen met voorraadbeheer op te lossen. De nieuwe functies zijn onder andere: variabele opslaglocaties, verkoopprognoses, planning van de materiaalbehoefte en verkoopautorisatie, naast het kunnen werken met meerdere magazijnen, assemblage en serienummer- of batch traceability.

Levertijden

Het eerste bedrijf dat met de nieuwe functies aan de slag gaat is Tel Sell, dat met haar grote assortiment goed gebruik kan maken van de nieuwe features. Om snel te kunnen leveren zoekt het bedrijf, naast partijen uit verre landen, ook veel samenwerkingen met lokale partijen. Met toeleveranciers uit Europa kan vaak ordergestuurd worden gewerkt, leveringen zijn er doorgaans al binnen een dag. Tijd speelt een grotere rol bij producten die van ver moeten worden gehaald en dan is het belangrijk om hier goed inzicht in te houden. Inkoop komt hier in feite meer neer op het doen van voorspellingen.

Leo Hagebeek, verantwoordelijk voor IT bij Tel Sell: ‘We worden voornamelijk geassocieerd met televisiereclames en telefonische bestellingen, maar onze webshops zijn er al vanaf dag één. Ook voor een homeshopping-partij als Tel Sell is er een omslagpunt gekomen. De webshop neemt een steeds prominentere plaats in. Het verwachtingspatroon van de consument is bij een online aankoop bovendien anders dan bij een telefonische. Aangezien onze focus nu meer online ligt, moet de bedrijfsvoering dat ook zijn. De cloud-oplossing van Exact sloot perfect aan bij onze wensen. Zo kunnen wij nu plaats- en tijdsonafhankelijk werken, hebben we wereldwijd toegang tot belangrijke voorraadgegevens en zijn back-up en systeembeheer uit handen gegeven aan een betrouwbare partij.’

Altijd meteen inzicht

Vooral het inzicht in de variabele opslaglocaties was voor Tel Sell van belang. Producten verplaatsen snel van de ene naar de andere plek in het magazijn. Doordat het bedrijf nu meer inzicht heeft in de voorraad kan het magazijn beter inspelen op de leververwachting van webshopklanten. Alle voorraad is snel terug te vinden en wordt realtime bijgewerkt, waarmee zowel tijd als geld worden bespaard.

Jaap Jan de Lange, Principal Product Marketing van Exact: ‘Webshops hebben een hoog verwachtingspatroon gezet met betrekking tot levertijden. Dit merken ook homeshopping-partijen als Tel Sell, waar nu ook steeds kortere levertijden worden vereist. Onderscheidend vermogen van webshops zit hem immers vooral in snel kunnen leveren. Same-day delivery is nu zelfs al een item. Daar raken klanten aan gewend. Wil je meekomen, dan moet je je organisatie zo inrichten dat je snel kan leveren. Daarnaast verandert het webshop-publiek ook nog eens en ziet Tel Sell steeds meer jonge klanten verschijnen, die opgegroeid zijn met de verwachting dat vandaag besteld, morgen in huis is. Dat vraagt om actueel inzicht om de voorraad en effectieve forecasting.’

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie