Internationale prijs voor Nederlandse AI-startup Dashmote

Bart Remmers
Dashmote, een Nederlandse artificial intelligence-startup die bedrijven helpt met het ontdekken van trends en belangrijke inzichten in de markt via het analyseren van visuele data, heeft op technologie-festival TOA Berlin een Digital Top 50 Award gewonnen in de categorie B2B-startups.

Google, McKinsey en Rocket Internet hebben samen met Tech Open Air Berlin, van 19 tot 22 juni, de 2018-editie van Digital Top 50 Awards (DT50) gehouden. Tien Top 50-genomineerden hebben op het festival gestreden in vijf award-categorieën.

Beste uit de markt

De Nederlandse startup Dashmote helpt B2C-bedrijven in FMCG, mode, horeca, en consumentenelektronica het beste uit de markt te halen door middel van visuele trendanalyse op basis van kunstmatige intelligentie. Met Dashmote’s image analytics platform kunnen bedrijven eerder trends ontdekken en daar adequaat op inspelen met betere en snellere productontwikkeling en marketing.

Dashmote, opgericht door de Nederlanders Dennis Tan (CEO), Stefan Tan (CFO), en de Oostenrijker Matthaeus Schreder (CPO), richt zich momenteel op grote corporates als klanten, waaronder Coca-Cola, Heineken, Unilever en Philips. De startup heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en heeft eveneens vestigingen in Wenen (Oostenrijk) en New York (VS).

Sterker wordende Nederlandse ondernemersecosysteem

'Voor ons betekent deze award erkenning voor al het harde werk dat wij in Dashmote hebben gestoken in de voorbije drie jaar. Sinds wij ons businessmodel – het ontdekken van trends en market insights door middel van visuele data - hebben ingevoerd zo’n anderhalf jaar geleden zijn we hard gegroeid, niet alleen met een aantal gevestigde namen als klant maar ook in de kwaliteit van het team dat nu uit meer dan twintig medewerkers bestaat. Wij, als team, zien deze prijs als een bedankje aan al onze supporters, klanten en het alsmaar sterker wordende Nederlandse ondernemersecosysteem,' aldus Dennis Tan, CEO en medeoprichter van Dashmote.

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart