Oprichters scale-up Dashmote nemen meerderheidsbelang in influencermarketingplatform

Bart Remmers
De oprichters van Nederlandse tech scale-up Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencermarketing in Nederland.

TIM gaat zich onder de nieuwe naam Base richten op het wereldwijd professionaliseren van influencer marketing. De startup biedt sinds 2013 merken en bureaus een netwerk en de tools om zelfstandig hun samenwerkingen met influencers uit te voeren. 

Base brengt alle aspecten van een influencer marketing campagne samen op een plek: van het matchen, tot het managen en meten van samenwerkingen tussen influencers en merken. Het bedrijf zal dankzij een flinke kapitaalinjectie nu ook de influencer allerhande faciliteiten aanbieden zodat hij of zij zo goed mogelijk zijn werk kan doen. Zo wordt het voor de influencer, agency en de opdrachtgever nog eenvoudiger om samen te werken en creatieve campagnes te lanceren.

Authenticiteit en creativiteit van influencer

'De kracht van influencermarketing zit hem in de authenticiteit en creativiteit van de influencer. Iedereen weet dat, maar toch blijft de branche vooral het ‘traditionele’ bereik meten,' zegt Dorit Roest, oprichter van TIM, nu co-founder en chief commercial officer van Base. 'We zien het als onze plicht de echte waarde van influencer marketing te bewijzen. Daarbij gaan we niet langer uit van bereik, maar meten we het werkelijke effect en hebben we oog voor de kwaliteit en de relevantie van de uitingen.'

Eerste influencer marketingplatform

TIM, opgericht in 2013, was destijds het eerste influencer marketingplatform van Nederland. Na de overname blijft Roest aan als minderheidsaandeelhouder en CCO, naast de nieuwe mede-eigenaar en CEO Dennis Tan, die tevens oprichter en CEO van Dashmote is. 

Voor bedrijven als Albert Heijn, Nike, Coca-Cola en ruim 300 andere bedrijven en agencies treedt Base op als softwareleverancier. Influencer marketing wordt voor hen vele malen efficiënter uit te voeren. Influencer marketeers hoeven zich niet meer toe te leggen op routinematige klussen als het handmatig updaten van cijfers, het verzamelen van publicaties en de rapportage.

Op foto van links naar rechts: Matthaeus Schreder (CPO), Dorit Roest (COO)en Dennis Tan (CEO)

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart